sâmbătă, 21 septembrie 2019

Lumina vieții

A doua parte din declarația lui Iisus „eu sunt”, este „Eu sunt lumina lumii!”(1). Chiar dacă nu există nici o problemă în asocierea celorlalte calități ale lui Isus cu adepții săi, calitatea de a fi „lumina lumii” Iisus îl atribuie în mod explicit adepților săi.

În predica lui de pe munte, a spus:

„Voi sunteţi lumina lumii.... Tot aşa să lumineze şi lumina voastră înaintea oamenilor, ca ei să vadă faptele voastre bune şi să-L slăvească pe Tatăl vostru, Care este în ceruri.”
Matei 5:14-16
Acestea sunt versete foarte cunoscute, și este interesant că Isus conectează lumina strălucitoare cu fapte bune care îl vor lăuda pe Dumnezeu. Această conexiune este, de asemenea, interesantă într-o perspectivă de sfințenie, și a fost unul dintre motivele pentru care John Wesley a făcut declarația: „Fără sfințenie, dar cu sfințenie socială” la care am făcut referire în articolul „Implicat pentru alții” acum șase luni.

În povestea în care Moise a coborât de pe Muntele Sinai, am citit că:

„nu ştia că pielea feţei sale strălucea pentru că vorbise cu Domnul.”
Exodul 34: 29
David a mărturisit:
„Cei care privesc spre El, se luminează, iar feţele nu li se umplu de ruşine”
Psalmul 34:5
După ce a profețit promisiunea că Duhul lui Dumnezeu nu va pleca de la tine din acest moment și pentru totdeauna, Isaia continuă cu această îndemnare:
„Ridică-te! Străluceşte! Căci lumina ta a venit şi slava Domnului a răsărit peste tine”
Isaia 60:1
Această slavă va duce la acțiune, la fapte bune. Este lumina care conduce faptele, și nu faptele bune conduc lumina. Este întotdeauna în primul rând în el, care este sursa calităților, și apoi în lume pentru a aduce slavă Tatălui.

„Mana” pentru astăzi:

Adu lumina vieții lui (1) în lume: Ridică-te și strălucește
-----------------------------
(1) „Eu sunt lumina lumii. Cel ce Mă urmează pe Mine nu va umbla niciodată în întuneric, ci va avea lumina vieţii.”
Ioan 8:12

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu