sâmbătă, 14 septembrie 2019

Lumea are nevoie de pâine!

Îmi amintesc de criza Biafra (1). Cercetătorii consideră că această catastrofă a foamei este prima criză umanitară care, prin intermediul mass-mediei, a reușit într-adevăr să creeze angajament în întreaga lume. Cu câteva luni înainte ca criza să înceapă, familia mea a moștenit un televizor, iar pozele copiilor slăbănogi au avut un impact uriaș asupra unui băiat de 11 ani. 

Din același motiv îmi amintesc, de asemenea, prima cutie de colectare a Bisericii norvegiene cu inscripția „Pâine pentru Lume”. A venit ca răspuns la criza din perioada postbelică din 1968. Desigur, trebuia să fac și partea mea de muncă și să ajut la umplerea unei cutii de colectare. Lumea are nevoie de pâine.

Împărații romani știau asta, și le-au dat oamenilor pâine și circ. Chiar și în Moldova, unde am trăit mai mult de șapte ani, pâinea este parțial subvenționată de stat și este destul de ieftină, astfel încât chiar și săracii își pot permite o bucată de pâine.

Isus a hrănit o mulțime uriașă cu cinci pâini și doi pești, și ca urmare mulțimea l-a urmat. Iisus a pus la îndoială motivul lor și discuția pe care a avut-o cu mulțimea include această declarație:
„Eu sunt Pâinea vieții. Cel ce vine la Mine nu va flămânzi niciodată şi cel ce crede în Mine nu va înseta niciodată!”
Ioan 6:35
Dacă vreau să aduc viața lui Iisus oamenilor, unul dintre atributele vieții sale este acela că va potoli foamea spirituală a oamenilor. El este hrană pentru viață. 
Argumentul lui William Booth că nu poți propovădui Evanghelia unei persoane cu stomacul gol este valabil - cu toate acestea, hrana fizică ar trebui să fie întotdeauna însoțită de mâncare spirituală.

Albert Orsborn a capturat asta în cântecul său frumos: „Ca pâinea frântă” (2). Pentru că, cum este Isus, așa suntem și noi în această lume (3). Deci, dacă el este în lume ca „pâinea vieții”, așa suntem și noi.

Sunt hrănit spiritual când întâlnesc creștini împărtășind poveștile lor de credință cu mine, este pâine din cer; și mă rog ca și ei să fie hrăniți în același fel când o împart pe a mea.

„Mana”
... este pâine din cer în fiecare zi!
--------------------------
(1) Informatii despre Biafra

(2) Textul integral în limba română:


Ca pâinea frântă de Hristos 
să fie viaţa mea!
Ca-un plin de dragoste pahar 
să fie de El vărsat!
Prin ea şi alte suflete profund 
să-L descopere!

În mâinile Lui m-am predat, 
şi sunt binecuvântat!
Dar pentru alte suflete 
tot mă doare inima:
Vreau să-i salveze şi pe ei Hristos, 
precum m-a salvat!

O, Doamne, roada sfântă vreau 
cu Tine să împart
Căci holdele şi viile sunt 
pline de slava Ta!
Oricine viaţa ţi-a predat, 
pe veci a înviat!

(3) 1 Ioan 4: 17a

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu