sâmbătă, 23 noiembrie 2019

Sursa vieții noi

Nu cred că declarațiile "eu sunt" pe care Isus le-a făcut în Evanghelia lui Ioan vin la întâmplare. A șaptea și ultima declarație este:
Eu sunt adevărata viţă, iar Tatăl Meu este vierul.
Ioan 15:1
Nu sunt grădinar, dar știu că o plantă trebuie să fie în viață ca să dea roade. Magna (soția mea) este cea care are grijă de grădina noastră. Cu toate acestea, eu lucrez destul de des cu cheresteaua și știu că rădăcinile sunt importante pentru un copac sau o viță de vie. De asemenea, știu ce se întâmplă cu un copac și fructul acestuia atunci când este tăiat de la rădăcini.

Ideea de a fi "înrădăcinat" în Isus este o parte centrală a credinței creștine:
Aşadar, după cum L-aţi primit pe Cristos Isus, Domnul, tot aşa să şi continuaţi să trăiţi în El, înrădăcinaţi şi zidiţi în El, devenind tot mai puternici în credinţă, cum aţi fost învăţaţi, aducând din belşug mulţumire.
Coloseni 2:6-7
Rădăcina este vitală pentru creșterea și întărirea unui copac, și pentru fructele pe care le va produce în timp util. Când Isus a învățat despre adevărata viță de vie, el s-a concentrat, desigur, pe fruct. În același timp, el a legat eficacitatea acestui proces de starea de „a rămâne în El și cuvintele Sale să rămână în noi”(1). Acest gând este, de asemenea, găsit în Vechiul Testament în cazul în care o persoană care se bucură în cuvântul lui Dumnezeu este imaginat în acest fel:
El este ca un pom sădit lângă nişte izvoare de apă,care-şi dă rodul la vremea lui şi ale cărui frunze nu se veştejesc. El prosperă în tot ceea ce face!
Psalmul 1:3
Așa că atunci când mă confrunt cu provocări în viața mea, mă întorc la rădăcini. Când îmi pun la îndoială slujba din Armata Salvării, mă întorc la rădăcini. Mi se pare că totul indică înapoi spre Rădăcină - "sursa vieții noi", care este Cuvântul care devine trup. Această Rădăcină a invitat, de asemenea, pe oricine este însetat să vină și să bea, astfel încât "râurile de apă vie vor curge din interiorul lor" (2). Aceste râuri care izvorăsc din oamenii plini de Duhul Sfânt, îi vor ajuta și pe alții să dea roade. Scopul fructului este de a genera mai multe fructe – și totul vine de la Rădăcină - sursa vieții.

„Mana” pentru astăzi:
Vreau să fiu ca un copac lângă izvoarele de apă vie.
--------------------------------------
(1) Ioan 15: 7
(2) Ioan 7: 38

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu