sâmbătă, 19 octombrie 2019

Rămâi pe drum!

Condusul în Europa de Est este o experiență interesantă și uneori ne duce pe niște drumuri incredibile. Uneori mă întreb dacă porțiunea pe care conduc chiar e un drum. Cu toate acestea, nu am fost încă într-o situație în care nu am reușit să ajung la destinație din cauza calității drumului. Înveți niște trucuri. Este o provocare să conduci pe drumuri proaste în ploaie, pentru că devine imposibil să vezi cât de adânci sunt gropile atunci când sunt umplute cu apă. Locuiam aici de doar câteva săptămâni când am primit sfatul: „Evitați gropile unde vedeți rațe și rățuște înotând!”
– Am crezut că era o glumă, dar nu a trecut mult timp, și eu deja eram recunoscător față de rațele care funcționau ca indicatoare importante în cazul în care alte indicatoare rutiere lipseau. Atâta timp cât știți că călătoriți în direcția destinației dumneavoastră, ar trebui să rămâneți pe drum.

Cu câteva săptămâni în urmă am început această mică serie despre „atributele vieții” cu întrebarea: „Ce vine înaintea vieții?”Am folosit declarația lui Isus: „Eu sunt calea, adevărul și viața” în Ioan 14: 6 pentru a concluziona că atât Dumnezeu, calea și adevărul sunt înaintea vieții.

Dacă credeți că există un Dumnezeu etern care este întotdeauna, este logic că el a fost, de asemenea, înainte de toate. Cu toate acestea, cum pot spune că „calea” vine înaintea vieții?

Pentru că eu cred în harul anticipat al lui Dumnezeu (1).

Dumnezeu știe că o ființă umană trebuie să parcurgă o distanță pe drumul credinței înainte de a înțelege Evanghelia și de a experimenta viața. O parte din acest har anticipat este miracolul faptului că există viață pe pământ. Revista „Science Illustrated” (2) a declarat recent că există doar o probabilitate de doar 0,0000000000078125% pentru existența pământului, și ei o numesc „cea mai norocoasă planetă din lume”, luând în considerare cele „nouă coincidențe norocoase”. Ei bine, pentru unii este mai ușor să se gândească că „poate există un Dumnezeu undeva?”– de îndată ce o persoană își permite să creadă aceasta, el este pe drumul spre Viață. Faptul că călătoria a început este harul care precede harul atunci când o persoană primește o viață nouă în Isus Hristos.

Pavel scrie mai multe despre aceasta (3) - și mă voi întoarce la acest subiect săptămâna viitoare. Până atunci „rămâi pe drum” și urmează:

„Mana” dată de Pavel:

Acum, că suntem pe drumul cel bun, să rămânem pe el. (4)
-----------------------------------------------
(1) Harul, care vine înaintea harului mântuitor.
(2 )Poza este de pe coperta versiunii norvegiene #19 2019
(3) Deoarece de la crearea lumii calitățile invizibile ale lui Dumnezeu—puterea lui eternă și natura divină—au fost văzute clar, fiind înțelese din ceea ce a fost făcut, astfel încât oamenii sa fie fără scuze. Romani 1: 20
(4) Filipeni 3:16 – (The Message, traducere)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu