sâmbătă, 1 iunie 2019

Despre ce este Armata Salvării?

Răspunsul va depinde de cât de mult știe despre organizație persoana care va răspunde. Cineva ar spune: „Este magazinul meu preferat!”- cu referire la magazinele noastre second-hand. Altul ar spune: „Îi ajută pe cei săraci!”. Un al treilea ar putea spune „au fanfare bune!” în timp ce un al patrulea va declara „este biserica mea!”.

Nimic din toate astea nu e greșit, dar sunt doar fragmente ale adevărului. Aș putea continua cu o multitudine de declarații care ar spune ceva despre ceea ce suntem.

Pentru mine, Armata Salvării este totul despre misiune; și misiunea aduce viața lui Isus în comunitățile din prezent. Putem face acest lucru printr-un magazin second-hand, un proiect de eliminare a sărăciei, o fanfară, o biserică/un corp sau într-un mod care nu ne-a trecut încă prin minte. De aceea Armata Salvării are atât de multe expresii ale misiunii.

În ultimele 20 de reflecții, am elaborat „Apelul la Misiune – ACUM” a Generalului Brian Peddle. Pericolul în tot ceea ce facem, este că putem continua să o facem și după ce ne-am pierdut concentrarea asupra misiunii. Magazinul, proiectul, fanfara, corpul, sau una dintre multele alte expresii ale misiunii noastre poate înlocui obiectivul principal, care este singurul motiv pentru a conduce misiunea.

Cu mulți ani în urmă conduceam un corp mare, destul de tradițional al Armatei Salvării. Într-o întâlnire cu majoritatea membrilor activi ai corpului, am spus următoarele în predica mea:

„Dacă ar fi fost posibil ca Dumnezeu să moară, și el de fapt a decis să moară, ar fi fost nevoie de cel puțin trei ani înainte ca acest corp să-l descopere! Prin urmare, vom continua ceea ce am făcut întotdeauna ca și cum nimic important nu s-ar fi întâmplat”. 

Într-un fel a fost un „apel de trezire”, iar feedback-ul după aceea a fost o multitudine de expresii emoționale. Un tânăr soldat a venit la mine și mi-a spus: „În primul rând m-am gândit, trebuie să ai dreptate, și m-am simțit speriat. Cu toate acestea, apoi m-am gândit, dacă Dumnezeu într-adevăr a murit, am încredere că Jostein va descoperi, și eu sunt sigur că ne-ar spune!” Într-un fel a fost o glumă, dar am simțit că a văzut seriozitatea mesajului.

În orice moment trebuie să ni se reamintească „mai întâi Misiunea!”. Generalul ne-a amintit. Trebuie să ne reamintim: Trebuie să răspândim viața lui Isus exact unde suntemMisiunea nu este ceva ce facem, ci ceva ce trăim. 
După cum i-am putut spune tânărului soldat cu mulți ani în urmă, confirm din nou:

„Dumnezeu nu e mort, nu va muri niciodată, a cucerit moartea și a înviat din mormânt. El trăiește în tine!” (1)
„Mana” pentru astăzi:
Trăiește misiunea!
... și să aveți o vară binecuvântată
------------------------------
(1) ...să vă lumineze ochii inimii, ca să pricepeţi care este nădejdea chemării Lui, care este bogăţia slavei moştenirii Lui în sfinţi şi care este faţă de noi, credincioşii, nemărginita mărime a puterii Sale, după lucrarea puterii tăriei Lui, pe care a desfăşurat-o în Hristos, prin faptul că L-a înviat din morţi şi L-a pus să şadă la dreapta Sa, în locurile cereşti... Efeseni 1:18-20

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu