sâmbătă, 27 aprilie 2019

Învinsul ia totul! *

ABBA a scris muzică pentru declarația 
„învingătorul ia totul!”

Uneori, dintr-un punct de vedere secular, avem sentimentul că acesta pare a fi un adevăr stabilit. Există, de asemenea, dovezi empirice care confirmă că o persoană născută într-o familie disfuncțională fără capacitatea de a oferi suficientă îngrijire, este mai probabil să rămână lipsită de o viață bună decât o persoană născută într-o familie grijulie și funcțională. Este important să ne amintim că funcționalitatea și îngrijirea nu sunt dependente de bogăție, însă sărăcia poate împiedica un părinte să ofere suficientă îngrijire fizică pentru un copil.

Voi fi primul care va recunoaște că lumea e nedreaptă. Trăind în cea mai săracă țară din Europa, văd acest lucru în realitate în fiecare zi și aș vrea să pot face mai multe în această privință. Cum să îndrăznesc să spun că "învinsul ia totul!"?

Pentru că este un principiu spiritual. Iisus a proclamat că îmi voi găsi viața pierzându-mi-o (1). Cred că Dumnezeu m-a creat pentru a avea părtășie cu el, însă în același timp mi-a încredințat controlul asupra propriei mele vieți. Modul de a-mi găsi viața în el, e să pierd controlul asupra vieții mele și să i-o predau lui. La cruce Isus a spus: "Tată în mâinile tale îmi încredințez duhul!" (2) - și-a pierdut viața, a învins moartea și a câștigat viața nu doar pentru el, ci pentru toți cei care cred.

Faptul că „cel care pierde” ia totul, este, de asemenea, confirmat în acest verset:

„Aici nu mai este nici grec, nici iudeu, nici circumcizie, nici necircumcizie, nici barbar, nici scit, nici sclav, nici liber,
ci Cristos este totul şi în toţi.

Coloseni 3:11
Cu toate acestea, chiar și în națiunile care se autointitulează creștini, chiar și unele biserici și unii creștini individuali se luptă cu lăcomia. Lăcomia este considerată a fi unul dintre cele șapte păcate mortale și cred că aceasta este cauza majorității problemelor cu care ne confruntăm în lumea de astăzi, inclusiv relele precum războaiele, sărăcia și criza climatică. Sunt convins că, dacă noi, ca indivizi, comunități și națiuni, am fi dispuși să „pierdem” dacă am fi dispuși să dăm în loc să tânjim și să adunăm, toată lumea ar găsi o viață mai bună. 

Deci, da, cred că „învinsul ia totul!”

„Mana” pentru astăzi:

Câștigăm pierzând!
-----------------------------------------
Cea mai slabă echipă!
(1) Matei 16:25
(2) Luca 23: 46

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu